Telefoane: 0314 20 53 48 (RCS-RDS)
0727 867 246 (Vodafone)
Fax: 0311 02 24 08 (UPC)
Email: info@intermanagement.eu
Principalele categorii de costuri ale calitatii (exemple)
Adaugat la data de 14.06.2012

Costuri de detectare:
- calificari, incercari, omologari
- amortizarea materialului de inspectie si incercari pentru evaluarea produsului
- Costuri de inspectie (in proiectare, aprovizionare, fabricatie, subcontractoare)
- salarii si cheltuieli legate de inspectii si verificari
- costuri de etalonare
- diverse (furnituri e.t.c.)
 
Costuri de prevenire:
- salarii si cheltuieli ale serviciului sau directiei calitate
- seminarii si instruiri in domeniul calitatii
- diagnosticarea calitatii
- elaborarea documentelor referitoare la managementul si asigurarea calitatii (manual si proceduri, planuri ale calitatii)
- proiecte de imbunatatirea calitatii
- certificarea sistermului calitatii
- evaluarea si calificarea furnizorilor
- mentenanta preventiva
- auditurile calitatii
- diverse (analiza proiectarii, analiza efectuata de conducere)
 
Costuri ale noncalitatii interne:
- modificarea proiectului, reluarea proiectelor, reluarea calificarii
- repararea mijloacelor de productie (mentenanta curativa)
- erori si intarzieri de facturare, imprecizii ale contractului
- rebuturi, retusari, reparatii, refaceri, declasari, pierderi datorate produselor aprovizionate nefolosibile
- lipsa castigurilor datorate desfunctionalitatilor
- diverse accidente de munca, costuri de poluare, alte deficiente
 
Costuri ale noncalitatii externe:
- reclamatii ale clientilor
- cheltuielibnde reparatii si garantie, costuri de garantie
- pierderea clientelei
- expertize, reluarea incercarilor
- penalitati de intarzieri si dobanzi
- diverse (plata daunelor cauzate altora, prime de asigurare pentru acoperirea responsabilitatii asupra produsului)

ALTE STIRI
Produse
Legaturi Sponsorizate
Legaturi Utile
Parteneri
Taguri