Telefoane: 0314 20 53 48 (RCS-RDS)
0727 867 246 (Vodafone)
Fax: 0311 02 24 08 (UPC)
Email: info@intermanagement.eu
Hotarare nr. 947 din 2000 privind modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor
Adaugat la data de 06.04.2013

Art. 1. - Prezenta hotarare reglementeaza modalitatea de indicare a pretului de vanzare şi a pretului pe unitatea de masura la produsele existente în suprafetele de vanzare, oferite de operatorii economici consumatorilor, în scopul informarii complete, corecte şi precise a acestora şi pentru a le permite compararea cu uşurinta a preturilor.
Art. 2. - În sensul prezentei hotarari termenii de mai jos se definesc astfel:
a) pret de vanzare - pretul final pentru o unitate sau o cantitate determinata de produs, incluzand taxa pe valoarea adaugata şi toate taxele suplimentare;
b) pret pe unitatea de masura - pretul final, incluzand taxa pe valoarea adaugata şi toate taxele suplimentare, valabil pentru un kilogram, un litru, un metru, un metru patrat, un metru cub, o bucata sau pentru alta unitate de masura, atunci cand este utilizata în mod obişnuit la comercializarea unor produse;
c) produs preambalat - un produs ambalat în întregime sau partial, înainte de a fi oferit spre vanzare consumatorului, astfel încat cantitatea de produs sa nu poata fi modificata fara deschiderea sau modificarea ambalajului;
d) produs comercializat în vrac - un produs care nu a fost supus operatiunii de preambalare şi care este masurat sau cantarit pentru vanzare în prezenta consumatorului;
e) suprafata de vanzare - suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produselor, expunerii produselor oferite, platii acestora şi circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Nu se considera suprafete de vanzare cele destinate depozitarii şi pastrarii produselor, desfaşurarii activitatilor de productie, birourilor şi anexelor.

Art. 3.
- Pretul de vanzare şi pretul pe unitatea de masura se exprima în lei.
- În cazul în care vanzatorii ofera informatii privind preturile în alte valute, acestea trebuie sa fie clare şi uşor de înteles.
- Cheltuielile privind serviciul de livrare - ambalare şi transport - pot fi mentionate separat, cu conditia ca acestea sa fie clare, uşor de identificat şi lizibile.
- Responsabilitatea indicarii pretului de vanzare şi a pretului pe unitatea de masura revine vanzatorului.
 
Art. 4.
- Pretul de vanzare şi pretul pe unitatea de masura se indica într-o forma clara, lizibila şi uşor de indentificat.
 - Indicarea preturilor se face astfel încat consumatorul aflat în suprafata de vanzare sa le poata vedea în locurile de prezentare fara a întreba vanzatorul.
- Preturile se indica pe produse sau langa acestea ori pot fi cuprinse într-o lista sau într-un catalog, împreuna cu preturile altor produse, în imediata apropiere a acestora.
- În cazul utilizarii cataloagelor vanzatorul trebuie sa asigure un numar suficient de exemplare la dispozitia consumatorilor.
- În cazul în care preturile se afla în vitrinele exterioare, acestea se indica astfel încat consumatorul sa le poata vedea cu uşurinta fara a intra în suprafata de vanzare.


   Art. 5.
- La produsele preambalate se indica pretul pe unitatea de masura şi pretul de vanzare corespunzator cantitatii preambalate.
- În cazul în care pretul pe unitatea de masura este identic cu pretul de vanzare se indica numai pretul de vanzare.
-  În cazul produselor preambalate pentru care reglementarile în vigoare prevad indicarea atat a cantitatii nominale, cat şi a masei componentei solide, este suficient sa se indice pretul pe unitatea de masura al componentei solide.
 
Art. 6.
- Pentru produsele vandute în vrac prin cantarire sau masurare este obligatorie indicarea numai a pretului pe unitatea de masura.

Art. 7.
- Indicarea pretului de vanzare şi/sau a pretului pe unitatea de masura este obligatorie pentru orice tip de publicitate în care se face referire la pret.
- În cazul publicitatii destinate vanzarii la distanta este obligatorie informarea asupra pretului de vanzare şi asupra pretului pe unitatea de masura.
 
Art. 8.
- Prezenta hotarare nu se aplica în cazul vanzarilor prin licitatie, al vanzarilor de obiecte de arta sau de antichitati şi nici în cazul produselor furnizate cu ocazia unei prestari de serviciu.
 
Art. 9.
Se excepteaza de la indicarea pretului pe unitatea de masura:
- alimentele care fac obiectul consumului pe loc în: unitati de alimentatie publica, structuri de primire turistice, cinematografe, teatre, institutii de învatamant, spitale, camine şi tabere pentru copii şi tineret;
- produsele preambalate în cantitati mai mici de 50 grame sau mililitri, precum şi cele mai mari de 10 kilograme sau litri;
 - produsele preambalate vandute de vanzatorii itineranti prin intermediul carucioarelor, rulotelor, al tuturor tipurilor de mijloace de transport;
  - produsele vandute prin distribuitor automat;
- în cazul în care informatia asupra pretului pe unitatea de masura nu ar folosi consumatorului sau ar crea confuzii, respectiv:
       - publicitatea cu timp scurt de expunere, în care informatia poate crea confuzii;
   - ofertele promotionale în care pretul a fost redus datorita deteriorarii produsului şi/sau pericolului ca acesta sa se deterioreze;
   - produsele asortate vandute într-un singur ambalaj, la care pretul pe unitatea de masura al fiecarui produs ar crea confuzie, iar indicarea pretului unui singur produs ar fi înşelatoare.

ALTE STIRI
Produse
Niciun produs gasit
Legaturi Sponsorizate
Legaturi Utile
Parteneri
Taguri