Telefoane: 0314 20 53 48 (RCS-RDS)
0727 867 246 (Vodafone)
Fax: 0311 02 24 08 (UPC)
Email: info@intermanagement.eu
Ghid pentru o alimentatie sanatoasa
Adaugat la data de 07.05.2012

Desi nu e noua, ideea ca hrana joaca un rol decisiv in stoparea sau dezvoltarea tumorilor canceroase a fost multa vreme respinsa, minimalizata sau privita cu scepticism de lumea medicala occidentala. Cancerul era interpretat ca o boala in sine, declansata prin dereglarea necontrolata a unor celule. Un soi de “nebunie” organica.
Din fericire, studiul EPIC vine cu concluzii de neclintit. Este cea mai mare ancheta realizata vreodata asupra relatiei dintre nutritie si cancer.. Studiile efectuate compara alimentatia si modul de viata a 500.000 de indivizi din tarile nordice si sudice ale Europei, unii dintre ei amatori de unt si de carnuri grase, ceilalti – consumatori de legume, fructe si ulei de masline. Incepand cu anul 1970, majoritatea subiectilor au fost urmariti fiecare in parte, in medie timp de cinci ani. Ultimele rezultate au fost publicate in iunie 2005 si comunicate oficial la congresul de la Paris. A fost primul studiu combinat si cu prelevari de sange si ADN,stocate in banci biologice, pentru cercetarea indicilor nutritionali.
 
Concluzia e clara: schimbarea regimului alimentar poate reduce frecventa cancerului.
Iata si cateva prescriptii importante rezultate din studiul EPIC.
1.Consumati cat mai multe fructe si legume Persoanele care consuma in medie 35 de grame de fibre vegetale pe zi (sapte portii de fructe si de legume mancate pe intinderea unei zile) reduce riscul imbolnavirii de cancer cu 40%.
2.Cifra creste, daca pe langa alimentatia vegetariana, veti fi atenti sa va si miscati. Mai ales cancerul intestinal si cel de colon sunt tinute in frau printr-oalimentatie adecvata combinata cu sport.
3.Pentru a beneficia de ele, variati culorile: dupa ce mancati un mar rosu, gustati o para aurie sau un strugure negru. La fel si in cazul legumelor: dupa o tomata rosie, consumati un broccoli verde sau o ridiche neagra. Cel mai adesea, principiile active care opresc cancerul sunt cuprinse chiar in colorantii din plante.
4.Uitati carnea, mancati peste. Se banuia de multa vreme ca excesul de carne nu este sanatos..Studiul EPIC confirma si aceasta realitate. Ca solutie alternativa pentru carne se recomanda pestele, desi efectul lui protector n-a putut fi explicat pe deplin. Se presupune ca anumiti acizi grasi, prezenti in mare cantitate in uleiul de peste, inhiba dezvoltarea tumorilor canceroase.
5.Leguminoase si cereale complete: grau, orz, ovaz, mei, secara, linte, fasole, soia, seminte de in si susan – “E timpul sa redescoperim cerealele si leguminoasele”, ne indeamna studiul EPIC.”Bogatia lor in fibre participa, de asemenea, la prevenirea cancerului de colon. In sensul acesta, ar fi bine ca painea cotidiana sa fie inlocuita de sase portii de grau incoltit, consumat pe durata unei zile. Femeile asiatice, care consuma multe leguminoase inca de la varsta copilariei, sunt mult mai putin atinse de cancerul de san. Ipoteza avansata: acesti micro-constituenti sunt capabili sa blocheze efectul estrogenilor asupra celulelor mamare. In schimb, o posibila cauza de aparitie a cancerului de san poate fi excesul de kilograme acumulate dupa menopauza…
 
Farmacia naturii – Ucigasii cancerului
Varza (si, in general, cruciferele) Glucosinolatele, adevarate “pesticide naturale” protejeaza varza de agentii nocivi (bacterii, ciuperci). La oameni, ele activeaza enzimacare previne cancerul (GTS). Fierbeti varza! In felul acesta,substantele protectoare sunt mai bine valorificate de organism.
Strugurii Resveratrol se numeste “medicamentul” anticancer din struguri, din zeama de struguri si din vin. Aceasta substanta stopeaza producerea infectiilor si calcifierea arterelor. Pentru frumusete:samburii (semintele) de struguri impiedica aparitia petelor de batranete.
Rosiile Licopenul este “multimedicamentul” natural pecare-l contin acestea. Un antioxidant care impiedica aparitia cancerului de pancreas, de intestin, de prostata, de plamani. Efectul este mai puternic daca rosiile sunt fierte. – Cerealele Seleniul este microelementul care mentine la “turatie maxima” o enzima ce impiedica dezvoltarea tumorilor. Se gaseste in graul si in grisul nerafinate industrial..
Citricele Vitamina C previne cancerul.. Cei care combina, de exemplu la micul dejun, felia de sunca cu un grapefruit pot preveni formarea nitrosaminelor cancerigene. In pielita alba a citricelor se gasesc bioflavonoidele care sporesc de 30 de ori efectul vitaminei C. Inapoi la natura!
Fiecare om se poate apara si singur de cancer, dar trebuie sa o faca imediat.
 
Ce recomanda specialistii
Alcool cu masura:
·barbatii:maximum 2 pahare/zi;
·femeile: maximum 1 pahar/zi. Ideal: vinul rosu care contine resveratrol.
Carne putina: nu mai mult de 80 g/zi. Mai multa carne de pui sau peste, decat carne de miel sau de vita.. Carnea nu trebuie prajita prea tare si se consuma bucatile mai slabe.. Ideal:somonul, care contine acizi grasi Omega 3 si vitamina D.
Fara grasimi animale: inlocuiti-le cu grasimi vegetale, mai ales cu ulei de masline. El contine acizi grasi nesaturati si vitamina E, care ne protejeaza de cancer.
Sare, cu economie: maximum 6 g/zi. Inlocuiti-o cu mirodenii si verdeturi, bogate in substante anticancerigene.
Multe cereale si leguminoase: expertii recomanda 600-800 g/zi, impartite in 7 sau maimulte portii. Optati pentru produsele integrale. Consumati zilnic produse din soia: lapte, branza (tofu), iaurt etc… Multe legume si fructe: zilnic, intre 400-800 g, impartite in 5-10 portii…
Substante bioactive se gasesc mai ales in crucifere (varza, conopida, broccoli,gulie etc.) si in usturoi.
Citricele contin vitamina C, la fel si merele (soiurile vechi), afinele, socul, caisele, morcovii.
Ceaiul verde: bautura ideala. Zahar, aproape deloc: pentru ca ingrasa, iar supragreutatea sporeste riscul imbolnavirii de cancer. Inlocuiti-l cu miere!
 
In concluzie
·Puneti linte in toate salatele, mancati cu incredere soia,mancati cereale complete.
·Protejati-va intestinul si controlati-va greutatea.
·Optati pentru o alimentatie variata.
Decat sa mananci un anume aliment, mai bine consumi cate putin din toate… Si reduceti consumul de alcool.
 
Sursa: Aril.ro

ALTE STIRI
Produse
Legaturi Sponsorizate
Legaturi Utile
Parteneri
Taguri