Telefoane: 0314 20 53 48 (RCS-RDS)
0727 867 246 (Vodafone)
Fax: 0311 02 24 08 (UPC)
Email: info@intermanagement.eu
Despre programele de motivare pe termen lung
Adaugat la data de 29.10.2012

       Un program de motivare pe termen lung se axeaza, de regula, pe marile principii care ghideaza politica de relatii sociale din organizatie-intreprindere. Acesta este programul care are cea mai mare influenta asupra motivatiei executantilor. Pe planul calitatii, aceste principi se pot obiectiva prin:
- Politica de concepere a sarcinilor, (mai interesante, prin natura lor; instituirea unei autonomii, eliminand stricta separatie intre conceptie si organizare);
- Modalitati de recrutare care tin cont de aptitudinea si vointa candidatilor de a satisface normele calitatii;
- O formare care explica pentru ce si cum se presteaza munca de calitate;
- Un sistem de incadrare propriu, care sa dea un bun exemplu de punere in valoare a calitatii;
- O comunicare care asigura informarea executantilor asupra deciziilor si masurilor luate de directie pentru produse si procedee de fabricatie, de care se intereseaza salariatii;
- Dispozitii speciale, cum ar fi certificarea pentru sarcini dificile, posibilitati de participare.
    In organizatiile-intreprinderile, in care acest program este bine conceput si riguros aplicat, motivatia salariatilor in materie de calitate se situeaza la un nivel ridicat. Acolo unde programul este prost intocmit, sau este lasat sa se degradeze, este necesara o campanie punctuala pentru a readuce motivatia la un nivel acceptabil. In acest caz trebuie sa se cerceteze deficientele specifice, care pot fi corijate prin remedii specifice. Cele mai curente deficiente privesc "climatul" si "comunicarea".
    Un climat bun presupune existenta unui program de baza sanatos in domeniul relatiilor sociale. Fara un astfel de program, restul nu este decat literatura.Remediul deficientelor de climat necesita, de regula:
- A se da un bun exemplu. Directia, ea insasi, trebuie sa contribuie la calitate, fara de care vorbele managerilor isi pierd credibilitatea;
- A se pune  accentul pe cercetarea solutiilor mai curand decat pe blamare;
- A se propune o formare asupra tehnicilor de rezolvare a problemelor in scopul sprijinirii executantilor de a aduce contributia lor.
    Pentru a se asigura motivatia executantilor este esential de a le comunica informatii cu privire la conditiile calitatii (criterii, proceduri, metode). Dar numai comunicarea acestor informatii nu este suficienta. Astfel, mai este necesar:
- Sa se furnizeze informatii asupra rezultatelor executantilor in materie de calitate, prin mijloace comparabile cu cele utilizate pentru alti parametri;
- Sa se instaureze comunicarea cu executantii cu scopul de a explica unele actiuni al directiei, care s-ar parea ca sunt contrarii calitatii;
Sa se dea executantilor posibilitati de exprimare a ideilor si vederilor lor, creindu-le mijloace  in acest scop.

ALTE STIRI
Produse
Legaturi Sponsorizate
Legaturi Utile
Parteneri
Taguri