Telefoane: 0314 20 53 48 (RCS-RDS)
0727 867 246 (Vodafone)
Fax: 0311 02 24 08 (UPC)
Email: info@intermanagement.eu
XEROX, contributii la dezvoltarea managementului
Adaugat la data de 01.05.2014

Divizia Xerox care produce copiatoare si duplicatoare s a confruntat cu o concurenta straina extrema, mai ales din partea producatorilor japonezi. Aceasta competitie are scopul de a creste cota de piata pentru produsele de cost redus si calitate ridicata. (Aceasta sectiune se bazeaza pe lucrarile lui Frank J. Pipp, „A Management Commitment to Quality“ (conferinta Keynote, cel de al 37 lea Congres Anual al Calitatii, American Society for Quality Control, mai 1983).) Raspunsul Xerox a constat in reevaluarea completa a modului in care a facut afaceri si in a invata sa faca fata problemelor legate de calitate si productivitate intr un mod diferit. Xerox a implementat mai multe abordari noi, care vor permite concurenta pe termen lung.
Xerox, unica in industria sa deoarece a elaborat o linie de produse care a format industria, dispune acum de o baza de comparatie cu concurenti foarte reali care altadata nu existau. Xerox intreprinde in prezent 3 etape principale:
 
1. Fixarea unor repere competitive. Elaborarea si implementarea unui proces continuu de evaluare a produselor si serviciilor Xerox fata de cei mai buni si puternici concurenti din lume – cei mai buni din toate industriile, nu numai cea a copiatoarelor si duplicatoarelor.
Acest lucru a dus la o actiune având ca rezultat un câstig de 21% a satisfactiei clientilor in termen de 1 an.
2. Implicarea angajatilor. Obtinerea celor mai bune lucruri din inteligenta si talentul angajatilor Xerox de la toate nivelurile. Echipe de rezolvare a problemelor, cercuri ale calitatii, modificarea stilurilor de management – peste 400 din angajatii Xerox sunt implicati in activitati de echipa cu scopul de imbunatatire.
3. Conducere prin calitate. Familiarizarea directorilor de vârf cu lucrarile lui Juran si Deming si trimiterea lor la Colegiul de Calitate al lui Phil Crosby din Winter Park, Florida, a dus la demararea procesului de control al calitatii totale in toate aspectele corporatiei. Credibilitatea managementului de vârf a fost stabilita de Xerox.
 
Din exemplul Xerox, putem vedea cum o companie cu sediul in S.U.A. s-a pregatit pentru a face fata dificultatilor legate de imbunatatirea calitatii. Un rezultat obtinut de Xerox a constat in recunoasterea sa in calitate de câstigator al Premiului pentru Calitate Malcolm Baldridge. Am observat ca Toyota, Ford si Xerox au idei similare si se intorc la conceptele si principiile de baza ale principalilor experti in calitate de pe plan mondial.
De ce? Concurenta mondiala, in termenii unor produse si servicii de calitate, pare a fi stimulentul acestui proces.

ALTE RESURSE
Produse
Legaturi Sponsorizate
Legaturi Utile
Parteneri
Taguri